برخی از محتوای بخش پژوهش
05
اردیبهشت
مثنوی قرآنی، آيات 21-40 سوره بقره2
تصحيح شدن مسيرهای هدايت انسانها با قرآن
و يکی شدن مسير پس از پيروی از قرآن
روزِيت با روزِيت يکسـان نشـد &nbs...
21
آذر
درس دوّم – معجم اعراب الفاظ قرآن کريم ، بقره 1 – 10
جدول اعراب الفاظ سوره بقره
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
الم(1) ذَالِكَ الْكِتَبُ لَا رَيْبَ ...
03
اسفند
فرهنگ دينی و غير دينی4، فرهنگ دينی 1
طبق تعاليم قرآن کريم، از جمله آيه ی 36 سوره ی نحل، همواره عدّه ای از مخاطبين انبياء الهی به دين خدا می پيوستند. قرآن کريم دين ا...
24
مرداد
مثنوی قرآنی، آيات 40-64 سوره بقره1
اوّلين مثال انسانِ عابد آدم عَلَيْهِ السَّلام است
آنکه هستی دارد از خود اين تويی &nb...
05
شهریور
مؤلّفه های (1) فرهنگ اسلامی ناشی از ايمان به خدا
پرهيز از شرک:
نقل است که "شرک بزرگترين گناه کبيره است." (کافي، 2/287/4) شرک ممکن است در عقيده و نظر باشد، در اين صورت فرد مشرک...
04
بهمن
رابطه قرآن و فقه
بسمه تعالي
قال رَسولُ اللهِ صَلَّی اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ : ... فَإِذَا الْتَبَسَتْ عَلَيْكُمُ الْفِتَنُ كَقِطَعِ اللَّيْلِ الْمُظْ...
20
بهمن
فرهنگ الفاظ نهج البلاغه صا – عي
«صَاحِب» = اسم فاعل، ثلاثی مجرّد، از ريشه صحب، مالک، رئيس، دوست (خطبه3)
«صَادِع» = اسم فاعل، ثلاثي مجرّد از صَدَعَ، آشكار، روش...
18
اسفند
ويژگيهای فرهنگ اسلامی 3
6- انتقال فرهنگ اسلامي سريع و نافذ است.
تاريخ نشر و اشاعه ي اسلام از زمان بعثت رسول خدا صَلَّي اللهُ عَلَيْهِ وَ آلِ...
برخی از محتوای بخش آموزش
21
آذر
درس اوّل – معجم اعراب الفاظ قرآن کريم ، سوره حمد
جدول اعراب الفاظ سوره حمد
بِسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَنِ ٱلرَّحِيمِ(1) اَلْحَمْدُ لِلَّهِ
...
17
فروردین
جدول صرف، معنی و نحو الفاظ آیات 17 – 24 سوره بفره (صفحه 4)
تصحيح شده توسّط مدير سايت
مَثَلُهُمْ كَمَثَلِ الَّذِى اسْتَوْقَدَ نَارًا فَلَمَّا اَضَاءَتْ مَا حَوْلَهُ ذَهَبَ اللَّهُ بِنُ...
18
آذر
درس هشتم: روش خواندن « ال » و اسم های « اِسْمِ » و «اَللّهِ» و «اَلرَّحْمَنِ» و «اَلرَّحيمِ» و «اَلْحَمْدُ»
همزه «ال» «همزه وصل» است. يعنی هرگاه اسمی که با «همزه وصل» شروع می شود در اوّل جمله بيايد، آن همزه تلفّظ می شود. ولی اگر آن اسم در وس...
19
اسفند
01
آذر
نکات مهم صرف و نحو خطبه 3
حروف تنبيه (اَمَا)
حروف تنبيه برای آگاهانيدن مخاطب وضع شده اند و منظور متکلّم از اَدای آنها اين است که مخاطب را کاملاً متوجّه کلام خو...