روشن/خاموش صدا گزینه شکلک تاریخچه سوالات متداول Kide Chat

Powered by Shabdiz

20:44-- بصراوی: لينک نهج البلاغه: «link»
21:00-- بصراوی: لينک سيره معصومين : «link»
21:03-- بصراوی: لينک تفسير قرآن : «link»
20:34-- بصراوی: سلام و وقت به خير به اعضای محترم سايت. سال 1397 ، سال نو ، بر شما مبارک باشد. انشاءالله سالی پر از برکت، سلامتی، شادی و بهروزی برای همه هموطنان گرامی باشد. منتظر گزارش های علمی، نظرات و پيشنادهای شما هستيم.
14:24-- بصراوی: سلام و وقت به خير به اعضای محترم سايت. ولادت حضرت اميرالمؤمنين علی عليه السلام مولی الموحدّين و سرور متّقين بر همگان مبارک باشد.
18:30-- بصراوی: سلام به اعضای محترم سايت. بعثت رسول الله صلی الله عليه و آله و آغاز نزول قرآن کريم بر همگان مبارک باد. التماس دعا
19:56-- بصراوی: سلام به اعضای محترم سايت. اعياد شعبانيه به ويژه ولادت با سعادت منجی عالم بشريت بر همگان مبارک باشد. التماس دعا.
18:50-- مهمان_7085: سلام در آیه ۴۷ سوره یوسف (قال تزرعون ...)چرا فعل مضارع آمده ولی امر ترجمه میشود؟
19:58-- بصراوی: مهمان محترم 7085، سلام آيه شريفه گفتار حضرت يوسف است که يک راهکار برای رهايی از هفت سال خشکسالی بعد فراخ سالی را ارائه می کند. فعلهای مضارع به کار رفته در در آيه شريفه در مفهوم فعل امر است. در ترجمه به هر دو صورت می توان ترجمه کرد. ولی در هر صورت مفهوم امر در آن است. به دليل آنکه مخاطب مختار است در اجرای راهکار فعل به صورت مضارع بيان می شود.
20:02-- بصراوی: برخی نيز بر اين عقيده اند که مضارع آوردن فعلی که از آن اراده امر شده است برای تأکيد بر امر است . گويی اينکه کار حتماً انجام شده فرض شده است. در هر صورت بهتر است در ترجمه به صورت امر بيايد.
12:05-- مهمان_7018: سلام بعضی از کلمات در قرآن بر وزن اسم فاعل هستن مثل (الاخره_واحد) اما معنای آنها با اسم فاعل(کسی یا چیزی که کاری از او صادر شده یا دارنده حالت غیر ثابتی است )را نمیتونم درک کنم لطف کنید توضیح بدید.با تشکر
22:26-- بصراوی: مهمان 7018 آخِر بر وزن فاعل از ريشه أخر به معنی آنکه به تأخير می افتد. از اسماء الهی است و به معنی باقی است. ضد اوّل است. کار در اينجا به تأخير افتادن است.
9:56-- مهمان 7275: سلام و قت بخیر ببخشید اگه میشه ترکیب سوره بقره ایه 31تا 39 را ترکیب کنید لطفا عجله دارم
6:20-- بصراوی: سلام مهمان 7275 ارائه تجزيه و ترکيب آيات قرآن قبل از چاپ کتابها مقدور نيست. خودتان انجام دهيد مدير سايت پاسخگوی پرسش هاي شما خواهد بود. انشاءالله. اگر تنها قصد مرور اعراب و خواندن آن را داريد از لوح فشرده جامع التّفاسير تهيّه شده در مرکز تحقيقات کامپيوتری علوم اسلامی استفاده کنيد. موفق باشيد.
19:41-- مهمان_3317: سلام چرا در بعضی از آیات فعل مضارع آورده شده ولی ماضی ترجمه میشود چرا فعل ماضی نیامده؟مانند آیه ۷۱ سوره یوسف(قالوا و اقبلوا علیهم ماذا تفقدون)
18:54-- مهمان_6658: سلام ممنون از برنامه خوب شما واقعا بی نظیر
18:55-- مهمان_6658: من چطور ترکیب خطبه ۳۲ نهج البلاغه پیدا کنم لطفا راهنمایی کنید؟؟؟
14:50-- بصراوی: سلام به مهمام 6658 ممنون، می توانيد به شرح ها مراجعه کنيد. يک کتاب با نام جدول اعراب نهج البلاغه که تمام نهج البلاغه را به صورت يک خطی اعراب کرده وجود دارد. البته استفاده از آن بهتر است با تأمّل انجام پذيرد. انشاءالله به زودی کتاب شرح نهج البلاغه حاوی جدول اعراب خطبه ها از سوی مؤسّسه مکتب الزهراء به چاپ خواهد رسيد.
14:52-- بصراوی: ضمنا شما می توانيد خودتان خطبه مورد نظرتان را با راهنمايي مؤسّسه مکتب الزهراء ترکيب کنيد.
14:53-- بصراوی: سلام و وقت به خير به اعضای محترم سايت. طاعات شما قبول درگاه الهی. پيشاپيش عيد سعيد فطر بر شما مبارک باشد. التماس دعا
8:24-- مهمان_5890: سلام جمع میت بمعنی مرده میشود اموات ، جمع موت بمعنی مرگ چیست؟
20:57-- بصراوی: سلام و وقت به خير به کاربران محترم سايت. مهمان 5890 ، ميّت دو معنا دارد. يکی مردنی که جمع آن می شود مَيِّتُون ، و يکی مرده در اين صورت جمع آن می شود مَوتَی و اموات
12:02-- مهمان_1911: سلام آیا مصدر در عربی جمع بسته میشود؟
20:29-- بصراوی: سلام مهمان 1911، مصدر در معنای مصدری خود جمع بسته نمی شود. ولی برخی از مصدرها علاوه بر معنای مصدری خود، معانی ديگری دارند که در آن معانی ممکن است جمع بسته شوند.
6:09-- مهمان_9245: سلام (قرطاس) از نظر تعداد حروف اسم رباعی محسوب میشود یا خماسی؟
23:31-- بصراوی: سلام مهمان 9245 اسمهای جامد با تعداد حرفهايشان در دسته بندی قرار می گيرند. خماسی است.
23:32-- بصراوی: سلام و وقت به خير به کاربران محترم سايت. لطفا بر اساس موضوع سايت پرسشهای خود را مطرح کنيد. ممنون
20:28-- بصراوی: سلام به اعضای محترم و کاربران گرامی سايت. ايام عزاداری سالار شهيدان حسين بن علی عليه السلام و ياران باوفايش بر همگان تسليت باد. التماس دعا.
6:53-- مهمان_2932: سلام
6:53-- مهمان_2932: مجموعه ی کامل اعراب نهج البلاغه رو دارید یا همین چند خطبه رو؟
20:42-- بصراوی: سلام مهمان 2932. ممعجم اعراب الفاظ نهج البلاغه در مؤسسه پژوهشی مکتب الزهراء سلام الله عليها تهيّه شده در دست تصحيح و چاپ است. جلد اول بيان و شرح نهج البلاغه چاپ سال 97 حاوی جدول اعراب الفاظ پانزده خطبه است.
17:53-- مهمان_1429: سلام وقت بخیر
17:54-- مهمان_1429: ادامه کار کی چاپ میشه؟
19:40-- مهمان_9572: سلام وقت بخیر، جلد دوم کتاب شرح نهج البلاغه چه زمانی چاپ میشه ممنون از سایت و شما
20:34-- مهمان_9602: (?) خطبه ها تا چند هست؟سلام
18:54-- بصراوی: سلام. جلدهای ديگر کتاب بيان و شرح نهج البلاغه به تدريج چاپ خواهد شد. زمان دقيق آن مشخص نيست. از اظهار لطف شما سپاسگزارم. موفق باشيد.

نام:
پیام:


:) :( ;) :P :D :| :O :S O.O 8) :_( :-* (!) (?)

جدیدترین اخبار


  • چاپ کتاب « بيان و شرح نهج البلاغه » 1

    کتاب « بيان و شرح نهج البلاغه »  نوشته فرشته (زهرا) بصراوی توسّط انتشارات نامه مکتب الزّهراء سلام الله عليها به چاپ رسيد. اين کتاب در سه بخش «بيان و شرح» ، «جدول اعراب الفاظ» و «معنی فارسی الفاظ» ارائه می شود. جلد اوّل به پانزده خطبه اوّل  اختصاص دارد.

     

    چاپ کتاب مقدّمه ای بر فرهنگ اسلامی

    کتاب مقدّمه ای بر فرهنگ اسلامی در دو جلد توسّط انتشارات نامه مکتب الزّهراء سلام الله عليها به چاپ  رسيد. مدير سايت محقّق و مؤلّف اين کتاب است. جلد اوّل اين کتاب مشتمل بر کلّيّات فرهنگ شناسی، مبانی فرهنگ اسلامی، عناصر و مؤلّفه های فرهنگ اسلامی ناشی از دانشها و عقايد و باورهای اسلامی است. عناصر و مؤلّفه های فرهنگ اسلامی ناشی از قوانين حقوقی و اخلاقی اسلام در جلد دوّم اين کتاب ارائه شده است. شاخصهای توسعه فرهنگ اسلامی يکبار در ذيل هر يک از مؤلّفه های مربوطه آمده است و يکبار به طور کامل در انتهای جلد دوّم ارائه شده است. شاخصهای توسعه فرهنگ اسلامی ارائه شده در اين کتاب با بهره گيری از منابع اسلامی تهيّه و پيشنهاد شده است. مهمترين نکته قابل توجّه در اين کتاب تبيين رابطه دين و فرهنگ است. از آنجا که فرهنگ شناسان دين را يکی از عناصر فرهنگ به شمار می آورند. جايگاه دين الهی و رابطه آن با فرهنگ همواره ناشناخته مانده هرگز توضيح داده نشده بود. در اين کتاب با استناد به آيات قرآن کريم دين به دو معنا تعريف می شود. يکی دين الهی که مجموعه ای از معارف و دستورالعمهای نازل شده از جانب خداوند است و ديگری دين بشری که مجموعه عقايد و باورها و الگوها و روشها و آيين و رسوم مذهبی است که از طرف پيراوان هر يک از اديان الهی يا اديان بشری ارائه می شود. دين با معنای اوّل يعنی دين الهی ريشه فرهنگ است که از طرف فرهنگ شناسان مغفول واقع شده است و دين بشری با توجّه به تعاريف فرهنگ شناسان از فرهنگ عين يا بخشی از فرهنگ هر يک از جوامع بشری است.

     

     تلفن ثابت مؤسّسه : 02633412673 - دورنگار 02633412673 تلفن همراه: 09126650828 آدرس: بلوار امام خمينی (ره) (بلوار ارم) خيابان 309، پلاک 92، واحد 9

     

     
  • چاپ کتاب جامعه شناسی دفاع مقدس و فرهنگ ايثارگری

    کتاب جامعه شناسی دفاع مقدّس و فرهنگ ايثارگری نوشته دکتر سيّد مهدی آقاپور توسّط انتشارات نامه مکتب الزّهراء سلام الله عليها به چاپ رسيد.

     

     

     
  • چاپ کتاب عضين ، نقد انديشه جريانهای تکفيری خشونت گرا در فهم قرآن

    کتاب عضين، نقد انديشه جريان های تکفيری خشونت گرا در فهم قرآن توسّط انتشارات نامه مکتب الزّهراء سلام الله عليها به چاپ  رسيد. نويسنده اين کتاب آقای دکتر سيد مهدی رحمتی است.وی مدت چهار سال درباره موضوع تحقيق نموده و تقريبا تمام منابع قابل دسترس را مورد بررسی و نقد قرار داده است. مطالب اين کتاب در دو جلد تنظيم شده است . جلد اوّل آن به مفهوم شناسی و بيان تاريخ پديداری و شکل گيری جريان های تکفيری خشونت گرا از ابتدا تا دوره معاصر اختصاص دارد. جلد دوم مشتمل بر آياتی از قرآن کريم است که جريان های تکفيری به آن استناد می کنند. نويسنده بعد از بيان آيات دلايل نقلی و عقلی در سوء برداشت جريان های تکفيری از آيات قرآن کريم را به طور مفصّل بيان می کند. 

     
گفتگوی آنلاین
Templates Joomla 1.7 by Wordpress themes free

طراحی سایت: شرکت شبدیز